30. dubna 2017

Čas her a malin nezralých



V šerém chalupářském dávnověku, zmíněném v titulku, jsem se vrhl na sbírání čepic, tedy služebních pohlavních pokrývek.  Podařilo se mi vytvořit slušnou sbírku, kde se vyskytovaly dvourohé funebrácké klobouky, tropická helma /jakou nosil cestovatel Holub), tropická helma Rommelova Afrikakorpsu, cylindr, buřinka a dvě desítky čepic příslušníků SNB, železničářů, pošťáků, vojáků, námořníků Čechofrachtu (ale i  Kriegsmariny - to byl dar našeho přítele z Dederonie), pilotů ČSA či vrátných Hlustvisiháků.

Jak to píši, vzpomněl jsem si na poudačku z padesátých let, kdy údajně na jeviště přišel známý herec, sundal si čepici, pověsil ji na hák a pronesl: „Nejdřív pověsíme čepičku a pak to ostatní.“  Pro čtenáře mladší generace musím připomenout, že v těch letech byl ministrem obrany zeť Gottwalda jménem Čepička.

 
 Čepice občas posloužily při tradičních velikonočních chalupářských koledách a jednou jsme je použili i na tehdejším MNV Cvikov, kde se konala svatba našeho kamaráda Doubravského z Mařenic a my mu dělali svatební stafáž. Na fotce je vidět jak jsme byli mladí, štíhlí a krásní, už jsme jenom krásní ...


Řadu let byla moje sbírka čepiček vyvěšená na stropních trámech naší chalupy, ale jak se říká – všeho do času -  nedávno se moje choť rozhodla, že máme chalupu a nikoliv panoptikum.  

Už Neruda měl problém: Kam s ním (tedy se slamníkem)? Já s čepicemi. Ale podařilo se- dostane se jim důstojné funkce – vzal si je ode mne si je divadelní soubor  NOPOĎ z divadla Nový Bor. Tak třeba některou čepičku či cylindr uvidíme na jevišti v Novém Boru nebo v přírodním divadle ve Sloupu.

Komentáře: Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]





<< Domovská stránka

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Přihlášení k odběru Příspěvky [Atom]